立即打开
董明珠、张欣入选全球最具影响力商界女性

董明珠、张欣入选全球最具影响力商界女性

财富中文网 2014-02-08
她们不断突破边界,挺进新的领域。她们不仅激励着自己的女性同胞,而且正在接管全世界。她们是全球最具影响力的50位商界女性,而这一次,格力电器的董明珠和SOHO中国的张欣则成了中国商界女性的代表。

    2. 罗睿兰

    • 职位:董事长、首席执行官、总裁

    • 所在公司:IBM

    • 年龄:56岁

    • 国籍:美国

    虽然近期业绩没有达到预期促使罗睿兰放弃了奖金,IBM(《财富》500强)在全球市场上仍然所向披靡。这家公司的客户和员工遍及全球170个国家和地区。罗睿兰认为非洲的机会特别大。今年她将赴几个非洲国家考察。IBM如今的市值已逼近2000亿美元,是全球范围内由女性领导的最有价值的公司。

    2. Ginni Rometty

    • Title: Chairman, CEO, President

    • Company: IBM

    • Age: 56

    • Country: U.S.

    Despite a recent earnings miss that prompted Rometty to give up her bonus, IBM (IBM, Fortune 500) remains formidable on the global stage, with customers and employees in 170 countries. She sees big opportunity especially in Africa; she'll visit several countries there this year. With a market capitalization of almost $200 billion, IBM is the world's most valuable woman-helmed company.

热读文章
热门视频
扫描二维码下载财富APP