立即打开
《财富》社交网络名人录

《财富》社交网络名人录

Andrew Nusca 2014年06月12日
社交已经成为沟通的重要组成部分,而沟通的艺术则是领导力的语言。《财富》美国500强的CEO里既有巴菲特这样惜字如金的人,也有玛丽莎•梅耶尔这样的转发狂人,还有迈克尔•戴尔这样的话唠,但他们都是网络时代的社交高手。

    “转发皇后”

    玛丽莎•梅耶

    社交活力: 1

    社交网络: 6

    商业影响力:9

    这位雅虎公司(Yahoo)CEO并不是凭借她自己的原创帖而跻身这份榜单的。事实上,她很少发原创帖,而且几乎总是慎之又慎。相反,她频繁地转发别人的微博,这些只言片语巧妙地揭示了她或许正在思考的东西。

    "REIGNING RETWEETER"

    Marissa Mayer

    Social activity: 1

    Social network: 6

    Business influence: 9

    Yahoo’s chief executive makes this list but not because of her own updates, which are infrequent and almost always through purple-colored glasses. Rather, it’s her heavy use of retweets, which subtly reveal what she might be thinking.

  • 热读文章
  • 热门视频
活动
扫码打开财富Plus App