立即打开
8月25日财富箴言

8月25日财富箴言

2009年08月25日
当时我就确信:显然,美国将在太平洋面临一次全新的体验、一次考验、一次角逐,也许更是一场巨大的磨难。

    What I was sure of (in Vietnam), already, was that a whole new experience, a test, a struggle, possibly even some fantastic ordeal, is unmistakably in the making for the U.S. in the pacific, and a new and formidable chapter has opened in U.S. history.

    当时(还在越南的时候)我就确信:显然,美国将在太平洋面临一次全新的体验、一次考验、一次角逐,也许更是一场巨大的磨难。美国历史翻开了一个可怕的新篇章。

    ——选自《走访太平洋战争》。当时很少人敢预言越南战争对美国不仅仅不是件好事,而且是影响深远的大灾难。

  • 热读文章
  • 热门视频
活动
扫码打开财富Plus App