立即打开
我是如何成为一名创业者的?

我是如何成为一名创业者的?

Quora 2014年08月06日
创业者不需要具备什么资质,不一定要有大把的资金,甚至不需要一个特别好的创意。创业者需要做的就是打造一台能够持续赚钱的商业机器。但如何做到这一点呢?《财富》邀请几位资深专家,为你逐一解读那些神秘莫测的创业谜团。

    奥利佛•恩伯顿的回答,软件公司Silktide创始人

    你不需要具备什么资质,不一定要有大把的资金,也不必有一个超级大脑,甚至不需要一个特别好的创意。创业者需要做的,就是创造出某件能够持续赚钱的东西。

    把自己的公司想象成一台自己设计建造的机器。以麦当劳(McDonalds)为例:

    Answer by Oliver Emberton, founder of Silktide

    You don’t need qualifications, money, a planet-sized-brain or even a particularly good idea. All an entrepreneur ever does is create something that consistently makes money.

    Think of a company as a machine you design and build. Here’s McDonalds :

    

    你的“机器”总是拥有特定部件。它向某人出售某物,然后把销售所得的一部分进行再投资,用于促进未来实现更多的销售。剩余部分便是属于所有者的利润。以下是谷歌(Google)的例子:

    Your ‘machine’ always has certain parts. It sells something to someone, and re-invests some of that to help make more sales in the future. What’s left over is profit for the owners. Here’s Google McDonalds :

  • 热读文章
  • 热门视频
活动
扫码打开财富Plus App