立即打开
谁将接替鲍尔默掌管微软?

谁将接替鲍尔默掌管微软?

Verne Kopytoff 2013年08月28日
鲍尔默将在一年内离职。谁能成为他的接班人?从内部选拔或许有利于公司实现平稳过渡,但外部人则有望给微软带来颠覆性的改变。目前,公司内外的潜在人选包括不少业界明星,比如Facebook首席运营官谢丽尔•桑德伯格以及负责微软Office软件和必应在线搜索引擎的华裔高管陆奇。

    谢丽尔•桑德伯格

    当前职务:COO,Facebook

    Facebook如此迅猛的成功很大程度上要归功于桑德伯格。她带来了公司二十多岁的创始人马克•扎克伯格所欠缺的管理经验。他们配合默契。但在某些情况下,她或许更希望能自己领导一家公司。桑德伯格将给微软带来更多商机。问题是她在互联网领域的能力,她是否适合销售软件、服务器和视频游戏机等。

    Sheryl Sandberg

    Current role: COO, Facebook

    Facebook's meteoric success can be largely traced back to Sandberg. She brought the management experience that Mark Zuckerberg, the company's twentysomething founder, lacked. They work as a team. But at some point, she may want to lead a company on her own. Sandberg would bring considerable buzz to Microsoft. The question is whether her skills in the Internet realm are applicable to selling software, servers and video game consoles.

  • 热读文章
  • 热门视频
活动
扫码打开财富Plus App